Malang itu tidak berbau

Assalamualaikum....
Hari ini banyak sangat dugaan....aku kantoi test JPJ part2 (atas bukit) uwaaa....aku punyalah risau tak lulus yang part3 (jalan raya) nasib baik lulus pula. Itulah malangnya kantoi kat atas bukit yang aku kompiden gile boleh lepas tu hahaha (gelak kat diri sendri). So..terpaksalah aku jumpa pak JPJ sekali lagi @20hb julai, lagi sehari nak puasa tu. (Moral : len kali jangan nak over kompiden sangat okeh)
     Malamnya pula, WDJ3572 kami telah mencium bumper belakang toyota camry yang memang sangatlah tough, just calar siket jer. Tapi si WDJ3572 agak malang, bonet depan remuk, lampu kanan pecah, radiator pecah maka toink toinklah jawabnya huwaaaa....Alkisahnya camry tu tetibe jer benti kat tengah jalan dan mr hubby aku plak yang memang sangatlah suka follow kete depan rapat2 memang tak sempatlah nak break kan. Apa lagi...gedeganglah. Owner camry tu ngaku memang dia salah coz benti tengah jalan, katanya gear box rosak dan mr hubby aku pun salah juga coz follow dekat sangat.(tapi tak nak ngaku..cehhh)

Macamana nak bawa Aish gi hospital?sob..sob..


     Hajat hati nak bawa Aish gi tengok Floria kat Putrajaya tak kesampaian. Cian anak mama...Tapi alhamdulillah semua selamat, cuma Aish terkejut siket dan nangis kejap. Perkara dah nak jadi kan...SABAR dan aku REDHA dengan ujianMu ya Allah. (Moral: jadilah pemandu yang berhemah, jaga jarak kenderaan uolls dan ingatlah orang yang tersayang (macam iklan keselamatan jalan raya tak?)
Tai hikmahnya: After incident tu, Mr hubby aku terus insaf dan janji tak nak follow kete depan rapat2 lagi ngehngehh...

No comments: